موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مشهد: الگوی دفاع مقدس در نیروهای مسلح نهادینه شده است | صنایع دفاعی، بی‌نیاز از واردات

  • کد خبر: ۱۸۵۴۲۹
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مشهد: الگوی دفاع مقدس در نیروهای مسلح نهادینه شده است | صنایع دفاعی، بی‌نیاز از واردات
امیر سرتیپ نوذر نعمتی گفت: نیروهای مسلح همواره در کنار دولت در جهت خودکفایی در عرصه دفاعی و نظامی تلاش کرده‌اند و با هدایت‌های امامین انقلاب، «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند. در حال حاضر هم آنچه برای دفاع نیاز است، توسط نیروهای متعهد و متخصص در نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود و وابستگی به هیچ کشوری نداریم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز و هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی اظهار کرد: این یک حقیقت است که دشمن تصور نمی‌کرد چنین انقلابی به این وسعت شکل بگیرد و نیروهای مسلح آن دوران که شامل ارتش، شهربانی و ژاندارمری بودند در پیروزی آن نقش داشته باشند. بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ هم که کمر رژیم طاغوت را شکست، نشانگر همراهی نیروهای مسلح با انقلاب بود.

وی در این مراسم که با حضور فرماندهان یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در استان برگزار شد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از پا ننشست و توطئه‌های گوناگونی را علیه جمهوری اسلامی طرح‌ریزی کرد. هنوز ۳۶ روز بیشتر از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که توطئه‌های تجزیه‌طلبانه در سیستان و بلوچستان، گنبد، آمل، خوزستان و کردستان آغاز شد؛ اما ارتش جمهوری اسلامی با کمک نهادهای انقلابی که تازه شکل گرفته بودند این توطئه‌ها را در نطفه خفه کردند.

اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب علیه ملت ایران

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه در آغاز دفاع مقدس، نیروهای مسلح در قوام استحکام مطلوبی نبودند، خاطرنشان کرد: از بعد از جنگ جهانی دوم به بعد هرگز شرایطی به وجود نیامده بود که شرق و غرب در یک جبهه باشند اما در جنگ تحمیلی یک‌بار دیگر این دو ابرقدرت برای سرکوبی نظام نوپای انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گرفتند و کشورهایی که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع آن‌ها در منطقه به خطر افتاده از صدام پشتیبانی همه‌جانبه کردند.

وی ادامه داد: در شرایطی هم که کشور درگیر جنگ بود، منافقین در شهرها ترورهای کور انجام می‌دادند؛ تا جایی که از ۱۷ هزار شهید ترور تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و هم‌زمان با جنگ تحمیلی است. با این حال، دشمن بازهم در جنگ تحمیلی ناکام ماند و نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و این مرهون ایستادگی مردم و وحدت و همدلی نیروهای مسلح بود. اینجاست که ما وظیفه ‌داریم حماسه دفاع مقدس را گرامی بداریم.

امیر نعمتی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی یورش ۱۴۰ جنگنده نیروی هوایی ارتش به تأسیسات حیاتی ارتش بعث در دومین روز جنگ، مقاومت ۳۴ روزه مردم، تفنگداران دریایی، سپاه خرمشهر و دانشجویان دانشگاه افسری در خرمشهر و نقش‌آفرینی لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام را در شکست حصر آبادان هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

صنایع دفاعی از واردات بی‌نیاز است

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح که طعم ظلم و وابستگی را چشیده بودند، در دوران سازندگی در کنار دولت در جهت خودکفایی در عرصه دفاعی و نظامی تلاش کردند و با هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی در این حوزه «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند که این موفقیت مرهون دفاع مقدس است. علاوه بر این، فراتر از حوزه دفاعی در عرصه‌های مختلفی که نیاز کشور بوده در خط مقدم خدمتگزاری، در کنار مردم حضور داشته و نقش‌آفرین بوده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر آنچه که برای دفاع نیاز است، توسط نیروهای متعهد و متخصص در نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود و وابستگی به هیچ کشوری نداریم، گفت: نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، فراجا، وزارت دفاع و بسیج نیروهای با بصیرت، ولایتمدار و متحد هستند که هریک مأموریت خود را در راستای تأمین امنیت به شایستگی انجام می‌دهند. قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح هم بود که باعث خروج مفتضحانه آمریکا از کشورهای منطقه شد و این مسیر با قدرت ادامه خواهد داشت.

جهاد تبیین، امتداد جهاد مخلصانه دفاع مقدس

سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع) هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید دفاع مقدس را برای نسل جوان تشریح و تبیین کرد، گفت: باید تبیین شود که ما از چه دفاع می‌کردیم؛ این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت، این دفاع به وسیله‌ی چه کسی انجام شد، دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند و آثار و دستاوردهای آن چه بود زیرا حقیقت این است که این جنگ، یک دفاع مقدس بود که ریشه در باورها، مکتب فکری و هویت معنوی ملت ما داشت و تبیین آن هم دفاع از این ارزش‎ها محسوب می شود.

وی افزود: تحریفی که امروز در جریان است، در امتداد همان تجاوزی است که هشت سال علیه تمامیت ارضی ما صورت گرفت. بر همین مبنا، جهاد تبیینی که باید در جریان باشد هم در امتداد همان دفاع مقدسی است که باعث حفظ اقتدار ملت و نظام شد و بر همین اساس، باید حقایق را بازگو کنیم تا نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌ها بیشتر آشنا شود و همگان بدانند که چرا جنگ تحمیل شد، شرایط ایران قبل از تحمیل جنگ چه بود، چگونه جنگ پایان یافت و بعد از جنگ چه کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->